От 1 април телевизионните реклами със стандартно ниво на звука

loudness control

loudness control

До 30 юни телевизиите трябва да започнат да контролират спазването на стандарта
Рекламите вече ще бъдат с нормално ниво на звука и няма да дразнят зрителите

Това произтича от подписаното днес в Съвета за електронни медии (СЕМ) споразумение между трите страни в индустрията на телевизионната реклама – рекламодатели, комуникационни агенции и доставчици на аудио-визуални медийни услуги, предаде БТА.

Страните приеха „Единен стандарт за регулация на нивата на звука в рекламата„, чието прилагане ще изравни звука на рекламите с останалата програма.
Документът се сключва между Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО), Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на  комуникационните агенции (БАКА).
Изпълнителният директор на АБРО Мехти Меликов обясни, че новият стандарт ще бъде въведен поетапно, като от 1 април т.г.  комуникационните агенции – членове на БАКА ще прилагат правилата при изработката на всички рекламни клипове, предназначени за телевизия.
Задължение на телевизионните оператори ще бъде въвеждането на контрол по спазването на изискванията на стандарта, като крайната дата за това е 30 юни.
Регулирането на звука на рекламата ще бъде извършвано независимо от метода на разпространение (наземно разпръскване, кабел, сателит или IPTV), както и от вида на предоставяната медийна услуга (линейна или нелинейна).
* * * * * * *
Стандартът е разработен на основата на Препоръка 128 на Европейския съюз по радиоразпръскване относно нормализирането на звука на програмите и допустимите максимални нива. Новите правила предвиждат измерването на 3 основни характеристики на звуковия сигнал, което да компенсира съществуващата към момента практика на измерване единствено на максималното ниво на  сигнала.
Въвеждането на т.нар. loudness control за нормализация на нивата на телевизионните реклами ще има положителен ефект върху цялостната звукова среда, като намали разликите в нивата между рекламните блокове и останалите продукции.
Ефектът за телевизионните реклами ще се изразява в увеличаване на динамичния обхват, намаляване на неприятното усещане от компресия и намаляване на изкривяванията. Методът е с доказани качества от инженерна и научна гледна точка, като е проверен и  на практика.
* * * * * * *
Председателят на СЕМ Георги Лозанов припомни, че до решаването на този проблем се стигна след множество жалби на потребителите, след което съветът пое инициативата за регулация чрез  законодателни промени. Радвам се, че успоредно с това се зароди  саморегулационна воля. Много е хубаво нещата да стават чрез воля
и сега решението е в ръцете на професионалните организации,  отбеляза той.
Председателят на парламентарната медийна комисия Даниела Петрова приветства постигнатото споразумение и изрази удовлетворението си като гражданин и потребител, който ежедневно се сблъсква с този проблем.

* * * * * * *

Преди няколко месеца депутати от БСП (Захари Георгиев, Румен Такоров и Атанас Мерджанов) предложиха и промяна в Закона за защита на потребителите в същия смисъл.

В мотивите си те посочват практиката на разпространителите на радио и телевизионни програми да излъчват реклами и други търговски съобщения със сила на звука, значително по-голяма от тази на останалата част от предаването. Това принуждава потребителите да регулират силата на звука в тези случаи ръчно.

Преди това – през август 2012 – стана известно, че СЕМ е предложил на парламентарната медийна комисия законова промяна, за да може телевизионните реклами да бъдат с намален и поставен в нормални граници звук.
Председателят на СЕМ Георги Лозанов тогава коментира, че са постъпили много жалби и много оплаквания от много зрители, особено от по-възрастното поколение, за които това е по-болезнено.

След проведен дебат депутатите решили, че предложението нямало нужда да влиза в сила с промяна на Закона за радиото и телевизията – достатъчно е страните да се саморегулират с подписване на споразумение, поясни днес за електронното издание на Bulgaria On Air главният експерт в СЕМ Мариана Андреева.
Не са предвидени глоби за нарушителите, коментираха за сайта от АБРО. Всеки един от подписалите е гарантирал, че неговият бранш стриктно ще спазва правилата. От страна на рекламодателите досега не са изказани възражения.

Posted on февруари 6, 2013, in ТВ - Телевизия. Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: