"Булсатком" и bTV – битката става неравна

Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори обяви подкрепата си за телевизията.

Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори – АБРО обяви подкрепата си за bTV в битката с „Булсатком“ в официална декларация.
Изследване ,с която асоциацията разполага, демонстрирало много високата пенетрация на услугата на кабелните и сателитните платформи за доставка на телевизионен сигнал. Близо 80% от домакинствата в България разполагат с достъп до кабелна и/или сателитна телевизия. „В тези условия, включването на телевизионните програми в мрежите на тези доставчици е условие за присъствието им в българските домове“, посочват от асоциацията.
„Абонатите, с които платформените оператори разполагат, им дават изключително силна позиция в преговорите с доставчиците на аудио-визуални медийни услуги и им позволяват да диктуват икономически условия“, добавят от АБРО. Те считат, че недобросъвестното деклариране на броя абонати от страна на платформените оператори и подценяването на значението на тв съдържанието ощетява всички страни, най-вече зрителите.

Дългите и тежки преговори между доставчиците на медийни услуги и операторите често третират не цената на даден канал, а дали този канал изобщо да бъде включен в пакета на платформения оператор. От своя страна, самите оператори също създават канали, които се конкурират с каналите на телевизионните оператори при закупуването на програмно съдържание и често са толерирани от операторите, защото такива ексклузивни програми остават достъпни само за абонатите на самия оператор, обясняват от асоциацията.
„Непрекъснатата ценова война за крайните потребители между всички платформени оператори, с цел увеличаване на пазарния им дял, води до допълнителен натиск върху производителите на съдържание за формиране на по-ниска цена“, заявяват от АБРО.
От асоциацията считат, че спазването на конкурентното законодателство е задължително и за платформените оператори. АБРО заявява, че се противопоставя на „всяка форма на недопустима пазарна координация, включително съгласуваното предприемане на сходно търговско поведение от страна на платформени оператори, във връзка с разпространението на определени телевизионни програми“.

Posted on януари 7, 2013, in ТВ - Телевизия. Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: