bTV – Булсатком – война между „клеветници“ и „изнудвачи“!

Абонатите на Булсатком продължават да не приемат каналите на bTV. Медията пък губи от рейтинга си заради по-малкото потенциални зрители.
На фона на тези факти, предвещаващи сериозна война с неизвестен победител, публичните удари и обвинения между двете компании продължават.
На 4-ти януари 2013 г. първи с позиция излязоха от „Булсатком“.
В условия на обща финансова и икономическа криза, БТВ медия груп налага безпрецедентна ценова преса към абонатите на Булсатком, се казва в съобщение на кабелния оператор, цитирано в детайли от БТА. Исканите нови цени представляват близо 50% от общата месечната сума, която операторът може да си позволи да плати за всички програми в сегмента на групата. Близо 35% от месечните сметки на абонатите отиват за закупуване на правата за излъчване на програми, значителна част от които БТВ иска само за своите канали.
Булсатком прави всичко възможно да достигне нормални ценови условия, но към момента нито едно от отправените предложения не е одобрено от медийната група. Липсата на прозрачни тарифи и опитите за пакетиране на безплатната ефирна програма на БТВ с по-ниско рейтинговите й канали представлява натиск както върху ръководството на Булсатком, така и към клиентите на оператора, се казва още в информацията.
Булсатком е обезпокоена от безпрецедентното използване на националния ефир на БТВ медиа груп за разпространяване на неверни и накърняващи имиджа на сателитния оператор факти, както и директния призив към зрителите за смяна на доставчика на програмите.
До настоящия момент броят на абонатите не е бил критерий за определяне размера на таксите за излъчване на програмите на БТВ, поради което от Булсатком заявяват, че е клевета твърдението, че крият абонати. Всяка година операторът попълва и изпраща данни за развитието на мрежата си и броя на абонатите си към националния телекомуникационен регулатор КРС, от годишните доклади на който е видно, че компанията не разполага с „господстващо пазарно положение”. Налаганите внушения за злоупотреба с монополно положение са колкото неверни, толкова и несъстоятелни. Подобно твърдение звучи нелепо, ако се съди и по високите рейтинги, които БТВ продължава да отчита, след спиране на програмите й в мрежата на оператора, пишат още от Булсатком.
От дружеството напомнят, че освен телевизионни програми, сателитните комуникации дават един от най-качествените и сигурни сигнал и поддържат и други комуникационни услуги като интернет и IPTV. Буди безпокойство, че една медийна група с влияние в обществото си позволява да разпространява неверни внушения към аудиторията си и да клевети една изцяло българска компания като уронва престижа и на работещите в нея над 1 950 служители. От началото на кризата до сега Булсатком е разкрила над 1 000 работни места равномерно в цяла България, като само за миналата 2012 са назначени 340 души. Само през януари тази година предстои в София да бъдат назначени нови 10 служителя.
БТВ медия груп прилага ценовата си преса в момент, в който тече кампания за популяризиране на бъдещата цифровизация. С това практически злоупотребява с предоставения й за безплатно разпространение ефир като дискриминира алтернативните, надеждни и доказани в цял свят способи на разпространение като сателитния и кабелния.
Във връзка с появилите се публикации за непроменените такси от Булсатком заявяват, че отбивка от цената ще има чрез приспадане от сумите за следващия месец, като стойността й ще зависи от броя на дните, в които не са излъчвани програмите на БТВ медия груп. Междувременно операторът е пуснал няколко нови програми и води активни преговори за добавяне на други.
Спирането на програмите на групата е единственият законов и пазарен начин да бъдат защитени интересите на потребителите на услугите на компанията. От дружеството вече оказват техническа помощ на свои абонати, които желаят да гледат безплатната ефирна БТВ за настройване на стайни и външни антени.
===
От bTV Media Group реагираха остро на разпространената от „Булсатком“ информация. Първоначално от телевизията разпратиха до журналистите само следното, минути преди 17 часа – „Във връзка с последното становище на Булсатком, което съдържа изключително невярна информация, моля да изчакате и позицията на bTV Media Group.
Предварително ви благодарим за разбирането!“.
Малко преди 23 часа на същия ден, 4 януари 2013 г., позицията на bTV стана известна:
„Изявлението на Булсатком е пореден опит за подмяна на фактите и отклоняване на вниманието от некоректните и непазарни действия на доставчика, които ощетяват крайния потребител и станаха причина за масовото недоволство на многобройните зрители на bTV, лишени от достъп до каналите на медията в мрежата на Булсатком.
bTV стои твърдо зад позицията си, че Булсатком налага безпрецедентна ценова дискриминация върху медията, която се проявява във всички предложения на оператора. В условия на финансова и икономическа криза и възползвайки се от пазарната си мощ с над 35% пазарен дял, Булсатком изнудва медията, на гърба на зрителите с не пазарни цени.
Вероятно операторът прави опит да заблуди зрителите, с цел да увеличи месечните такси към тях в интерес единствено на собствената си печалба като се опита да прехвърли върху bTV отговорността за това решение. bTV изразява категорично несъгласие с намеренията на Булсатком да прехвърли върху абонатите си ангажимента за инвестиция в съдържанието, от което операторът печели, без да допринася по никакъв начин за създаването му.
Смятаме практиката на Булсатком да задържа над 80% от приходите на клиентите си за себе си за пагубно за развитието на целия телевизионен пазар в България и в краткосрочен, и в дългосрочен план. Цитираните от оператора проценти за закупуване на права са крайно съмнителни и неясни.
Проблемът се задълбочава допълнително от факта, че според официално проучване на АБРО Булсатком декларира по-малък от реалния си брой абонати (критерий, който винаги е бил свързан с ценообразуването на каналите на bTV) и така допълнително увеличава печалбата си на гърба на клиентите си и на съдържанието, което разпространява. Само за последната година операторът е задържал за себе си от каналите на bTV Media Group милиони без да насочи събраните от зрителите средства към създаването на оригинално ново българско съдържание.
Допълнително безпокойство буди фактът, че Булсатком продава на абонатите си телевизионни канали само в пакети като подменя каналите по своя преценка и без съгласие на абонатите, а в същото време сам той говори за „опити за пакетиране” от страна на bTV като вид натиск, когато предлагането на пакетни отстъпки е обичайна и законосъобразна търговска практика, която самият той прилага. Този акт отново показва опита на оператора да изкривява фактите и да се обогатява за сметка както на зрителите, така и на медиите.
Държим да уточним, че bTV никога не е призовавала зрителите да сменят доставчика си. bTV спазва своя ангажимент да информира засегнатите от Булсатком абонати за други възможности на зрителите за достъп до каналите на bTV Media Group. Опасяваме се обаче, че зад този пореден опит за подмяна на фактите се крие стремежът на оператора да дискредитира медията с цел да тушира обективното неудовлетворение на абонатите си от факта, че самият оператор към днешна дата спря сигнала към каналите bTV. Междувременно до bTV достигнаха стотици оплаквания и коментари от зрители, които в момента не получават адекватна компенсация за отсъствието на каналите на bTV от мрежата на доставчика, нито уверения, че това ще се случи, въпреки че доставчикът е събрал парите на абонатите си именно за гледане на каналите bTV.
И накрая, манипулативният коментар на Булсатком за рейтингите на телевизията, в който отсъства каквото и да е позоваване на конкретни данни от ГАРБ, както и споменаването на цифровизацията, която няма нищо общо с конкретния казус, са поредните доказателства, че основната цел на оператора е не да защити интереса на абонатите си, а да осигури собствения си просперитет и печалба.“

Posted on януари 5, 2013, in ТВ - Телевизия. Bookmark the permalink. Вашият коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: